Uw medisch amputatieteam

Voor en na de operatie werk je nauw samen met een team van medische experts. De leden van uw medische team begeleiden u en uw gezin door middel van chirurgie en herstel. Probeer de leden van je team te ontmoeten. Sommige van de mensen waarmee u waarschijnlijk zult samenwerken, worden hieronder vermeld.

Leden van uw amputatietechnisch team

Medische amputatieapparatuur bestaat niet altijd uit dezelfde leden, maar u moet mogelijk samenwerken met verschillende van de volgende experts:
  • De chirurg is degene die de operatie uitvoert. Het kan tot verschillende specialiteiten behoren, zoals botten, bloedvaten of plotselinge verwondingen (trauma), en het kan ook medicijnen voorschrijven om extra aandacht te geven.
  • De verpleegkundigen bieden zorg in het ziekenhuis voor en na de operatie en helpen de chirurg en de huisarts.
  • Een physiater is een expert in fysische geneeskunde en revalidatie die helpt de patiënt voor te bereiden tijdens de postoperatieve periode om een ​​prothese te plaatsen. De fysioloog kan ook medicijnen voorschrijven die nodig zijn om extra aandacht te geven.
  • Een fysiotherapeut leert je om rek- en versterkingsoefeningen te doen voor en na de operatie, en om veilig van het ene naar het andere oppervlak te bewegen na de operatie. Het zal u ook helpen om opnieuw te leren lopen nadat de prothese is geplaatst en u te leren hoe u het loophulpmiddel moet gebruiken als u het nodig hebt.
  • Een ergotherapeut leert je om je dagelijkse bezigheden te hervatten en om voor jezelf te zorgen na de operatie. De ergotherapeut kan ook adaptieve apparaten leveren om u te helpen zelfzorgactiviteiten uit te voeren, zoals gereedschappen om u te helpen baden of zich aan te kleden.
  • De huisarts zal u helpen met algemene medische zorg tijdens het amputatie- en herstelproces.
  • Een prothese helpt het restledemaat te vormen voor de plaatsing van een prothese. Hij zorgt ook voor de voorbereiding en plaatsing van de prothese en leert hem hoe hij deze moet gebruiken.
  • Een maatschappelijk werker helpt u informatie te verkrijgen over de verschillende ondersteuningsbronnen, zoals financiële en emotionele ondersteuning en, indien nodig, huishoudelijke hulp.
  • Een psycholoog zorgt voor de emotionele problemen die verband houden met het verlies van een ledemaat.
  • Een thuisverpleegkundige helpt u bij het uitvoeren van dagelijkse taken tijdens het herstel.

Voor familie en vrienden

De rol die je speelt bij het herstel van je geliefde is essentieel. U kunt op de volgende manieren ondersteuning bieden:
  • Help je informatie te vinden en onthouden.
  • Woon alle afspraken bij.
  • Leer manieren om u te helpen pijn te beheersen.
  • Help je veilig van de ene plaats naar de andere te gaan.
  • Help je de chirurgische wond verzorgen terwijl deze geneest.
  • Speel een actieve rol in de dagelijkse aandacht.
  • Woon fysiotherapiesessies bij.

Vind een peer-counsellor (paar)

Collega's of peer counselors kunnen een geweldige hulpbron zijn. Dit zijn mensen die een amputatie hebben gehad en bereid zijn om hun ervaringen te delen. Praten met iemand die een amputatie heeft gehad kan een grote hulp zijn. Collega-adviseurs kunnen uw vragen beantwoorden over de hervatting van de dagelijkse activiteiten na de operatie. Vraag uw zorgteam om u in contact te brengen met een peer-counseling-programma in uw gemeenschap.

Reacties

  1. hallo allemaal, ik ben Monica Jones, nou, ik wil gewoon niet beginnen oké, zo gaat het, ik werd gediagnosticeerd met GENITALE HERPES-ZIEKTEN en dus nam ik allerlei behandelingen, maar "TE ONZE KENNIS" heeft geen genezing dus op elke andere zocht ik er heel hard naar, maar kwam in teleurstelling terecht, totdat ik Dr. Agaga op internet ontmoette, geloofde ik het eerst niet, maar ik probeerde het en tot mijn verbazing na wat toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ben ik blij om te zeggen dat ik genezen ben van Genitale Herpes Ziekten, dus als ze andere zijn zoals ik of met een andere ziekte, dokter zegt dat deze niet te genezen zijn, raad ik aan om contact op te nemen met Dr. Agaga, ik geloof dat hij u kan helpen: agagasolutiontemple@gmail.com, bel of WhatsApp: + 2348052394128.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo allemaal, ik ben Monica Jones, nou, ik wil gewoon niet beginnen oké, zo gaat het, ik werd gediagnosticeerd met GENITALE HERPES-ZIEKTEN en dus nam ik allerlei behandelingen, maar "TE ONZE KENNIS" heeft geen genezing dus op elke andere zocht ik er heel hard naar, maar kwam in teleurstelling terecht, totdat ik Dr. Agaga op internet ontmoette, geloofde ik het eerst niet, maar ik probeerde het en tot mijn verbazing na wat toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ben ik blij om te zeggen dat ik genezen ben van Genitale Herpes Ziekten, dus als ze andere zijn zoals ik of met een andere ziekte, dokter zegt dat deze niet te genezen zijn, raad ik aan om contact op te nemen met Dr. Agaga, ik geloof dat hij u kan helpen: agagasolutiontemple@gmail.com, bel of WhatsApp: + 2348052394128.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Chloorfeniramine drank of siroop

Sfincter disfunctie van Oddi

chloorfeniramine; Fenylefrine orale capsule of tablet, verlengde afgifte