Instructies voor het afvoeren van astma

Er is bij u de diagnose astma gesteld. Met de hulp van uw zorgverzekeraar kunt u astma onder controle houden, minder naar de afdeling spoedeisende hulp gaan en heeft u minder ziekenhuisopnames nodig.

Astma controle

  • Neem astma medicijnen precies zoals uw arts u vertelt.
  • Leer hoe u uw astma kunt controleren. Sommige mensen zijn alert om vroege tekenen van verslechtering te detecteren en anderen gebruiken een piekdebietmeter.
  • Zorg ervoor dat u altijd een quick-relief-inhalator bij u hebt. Als je een recept hebt gekregen, ga dan naar de apotheek om het medicijn zo snel mogelijk te krijgen.

Beheersing van andere astma-triggers

De triggers zijn die factoren die uw astmasymptomen verergeren of astma-aanvallen veroorzaken.
  • Stof- en huisstofmijten zijn veel voorkomende triggers. Om huisstofmijten te voorkomen:
    • Gebruik anti-stofkappen op uw matras en kussen. Was de lakens en dekens één keer per week op uw bed in zeer warm water.
    • Slaap of lig niet op kussens of meubels met stoffen hoezen.
    • Laat iemand de stofzuiger gebruiken en stof ze thuis.
    • Als je jezelf moet stofzuigen, gebruik dan een stofmasker (van die in de ijzerwinkel).
    • Gebruik een dubbele zak of een hoogefficiënt filter (HEPA) voor de stofzuiger.
  • Huisdieren met gevederde haren zijn triggers voor sommige mensen. Als u huisdieren niet kunt stoppen, moet u de volgende voorzorgsmaatregelen nemen:
    • Houd de dieren uit je kamer en je bed. Laat de deur van je kamer altijd dicht.
    • Bedek de ventilatieopeningen in uw kamer met versterkt materiaal om de lucht te filteren.
    • Vermijd tapijten en meubels met stoffen hoezen. Als dit niet mogelijk is, houd de dieren dan uit de kamers waar deze dingen zich bevinden.
    • Laat iemand elke week je huisdieren baden. En borstel ze vaak.
  • Als je rookt, doe dan wat je kunt om te stoppen.
    • Meld je aan voor een rookstopprogramma om je kansen op succes te vergroten.
    • Neem contact op met uw zorgverzekeraar over medicijnen en andere methoden die u helpen stoppen met roken.
    • Vraag uw familieleden om ook te stoppen met roken.
    • Laat ze niet roken in uw huis, in uw auto of in uw buurt.
  • Controleer of u weet wat u moet doen als de oefening een trigger voor u is. Veel mensen gebruiken inhalatoren voor snelle verlichting voordat ze gaan sporten of aan lichaamsbeweging doen.
  • Krijg elk jaar een vaccin tegen de griep en ontvang een injecteerbaar vaccin tegen longontsteking dat een leven lang meegaat.
  • Probeer je ramen dicht te houden in tijden van bestuiving, schimmel en allergieën.
  • Bedek je neus en mond met een sjaal op koude of winderige dagen.
  • Probeer weg te blijven bij mensen die verkouden of griep hebben. Was uw handen regelmatig. Als luchtweginfecties, zoals verkoudheid of griep, uw astma activeren, gebruik dan snelhulpmiddelen zodra u luchtwegklachten opmerkt. Deze symptomen kunnen een loopneus, keelpijn of hoest omvatten.

Controlebezoeken

Plan een controlebezoek zoals aangegeven door onze medewerkers.

Wanneer moet u medische zorg krijgen?

Bel 911 onmiddellijk als u een van deze symptomen heeft:
  • Ademen met krachtige fluitjes.
  • Kortademigheid (moeite met ademhalen) die niet verbetert met de snelwerkende medicatie.
  • Problemen met lopen of praten vanwege kortademigheid.
  • Blauwe lippen of spijkers.
  • Als u uw symptomen bewaakt met een piekdebietmeter, bel dan als de meetwaarden onder de 50 procent van je beste persoonlijke gemiddelde.

Reacties

  1. Hallo allemaal! mijn naam is Noah, ik schrijf dit artikel om het goede werk van DR AKHIGBE te waarderen, dat me onlangs heeft geholpen mijn vrouw terug te brengen die me de afgelopen 6 maanden voor een andere man heeft verlaten. Nadat ik een opmerking van een vrouw op internet had gezien die getuigde hoe ze werd geholpen door DR AKHIGBE, besloot ik ook contact met hem op te nemen voor hulp, omdat ik alleen maar wilde dat ik mijn vrouw, geluk zou krijgen en ervoor zou zorgen dat mijn kind opgroeit met zijn moeder 'ik hou van mijn vrouw'. Ik ben vandaag blij dat hij me heeft geholpen en ik kan met trots zeggen dat mijn vrouw nu weer bij me is en dat ze nu verliefd op me is als nooit tevoren. Heb je hulp nodig in je relatie, zoals het terugkrijgen van je man, vrouw, vriend, vriendin of liefde en familierelatie, dan wil ik trouwen. Kijkers die mijn bericht lezen en de hulp van DR AKHIGBE nodig hebben, moeten contact met hem opnemen via e-mail: drrealakhigbe@gmail.com Je kunt hem ook bellen of contacteren via whatsapp +2349010754824.
    Hij behandelt ook ziekten zoals HIV, HERPES, KANKER, ALS, CHRONISCHE ZIEKTE, HARTZIEKTE, LUPUS, ASTMA, DIABETEN, MAR-BURG VIRUS, HEPATITIS A EN B. ECZEMA, RUGPIJN, UITWENDIGE INFECTIE, ASTMA, MALARIA, DENGUE FEVER, BACTERIA DIARREE, RABIES, OBESITAS, INSOMNIE, PROGENITOR, MENINGITIS, ARTRITIS, EPILEPSIE, BEROEIDING, LYMFEDEM, GALLSTONE, LIK EN BORSTVERGROTING, PULMONAIRE HYPERTENSIE, PENIS EJACULARENTIE , Osteoporose, reuma, schildklier, koude en griep, nierziekte, acme. PROTOPLASMISCHE ERYSIPELAS. enz. Neem vandaag nog contact op met deze geweldige kruidenarts, de vader van de kruidenwortelkuur. via e-mail: drrealakhigbe@gmail.com of whatsApp hem +2349010754824 en word permanent genezen Hij is echt..website: https: drrealakhigbe.weebly.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Chloorfeniramine drank of siroop

Sfincter disfunctie van Oddi

chloorfeniramine; Fenylefrine orale capsule of tablet, verlengde afgifte