Hoe te voeden met online materialen

In dit digitale tijdperk van geïnformeerde patiënten, kunt u worden gepresenteerd met meer dan één persoon met stapels afgedrukt materiaal afkomstig van internet. Maar zoals u weet, is de kwaliteit van de inhoud van cruciaal belang bij het kiezen en gebruiken van medische informatie die online of via andere media is genomen.

Keuze van online bronnen

Als zorgverlener bent u toegewijd om betrouwbare informatie te verstrekken aan uw patiënten. Vermeld bij het suggereren van websites die gebaseerd zijn op objectieve en onafhankelijke inhoudsbronnen in plaats van sites te vermelden die zijn gemaakt om een ​​specifieke behandeling of procedure te promoten. Verwijs patiënten naar sites die worden beheerd door medische verenigingen of overheidsinstanties, zoals de National Institutes of Health (NIH). Zoeken naar sites met:
  • Privacybeleid dat gemakkelijk te vinden en te begrijpen is.
  • Duidelijke verklaring van het eigendom van de site en de herkomst van zijn financiële bijdragen.
  • Duidelijk onderscheid tussen reclame en medische informatie.
  • Inhoud die regelmatig door klinisch personeel wordt beoordeeld en bijgewerkt.

Gebruik van online bronnen

Voordat u een website aan uw patiënten aanbeveelt, neemt u een paar minuten de tijd om een ​​kijkje te nemen en vertrouwd te raken met de inhoud, focus en filosofie. Let op eventuele discrepanties tussen de aanbevelingen van een site en de therapeutische richtlijnen die u toepast, om voorbereid te zijn om de vragen van de patiënten te beantwoorden.

Keuze van audiovisuele media

Duidelijke en beknopte video's (tussen 5 en 15 minuten) zijn het meest effectief. Zoek naar video's die gevoelig zijn voor de cultuur van uw patiëntenpopulatie. Als uw vraag stapsgewijze instructies bevat, kunnen de video's de tijd besparen die u en uw personeel zouden besteden om steeds dezelfde demonstratie uit te voeren. Als visuele media niet vereist zijn, zoals in het geval van ontspanningsbanden die het maken van geleide afbeeldingen leren, kan audio even effectief en minder duur zijn.

Gebruik van audiovisuele media

Wanneer de medische inhoud van een intieme aard is, zoals in het geval van HIV-tests of seksuele disfunctie, kunt u een vertrouwensrelatie met patiënten opbouwen door hen een privélocatie aan te bieden om de video te bekijken. Algemene video's over dieet of lichaamsbeweging kunnen in de wachtkamer worden doorgebracht, zodat andere patiënten er ook van kunnen profiteren. Zowel video als audio maximaliseren de communicatie met patiënten, motiveren hen om moeilijke veranderingen aan te brengen, zoals afvallen of stoppen, en verlengen ook de tijd die u en uw personeel ermee kunnen doorbrengen, vooral wanneer ze worden afgeleverd of uitgeleend om te worden gebruikt. Breng ze naar huis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Chloorfeniramine drank of siroop

Sfincter disfunctie van Oddi

chloorfeniramine; Fenylefrine orale capsule of tablet, verlengde afgifte