De voordelen van leven zonder tabak

Wat wil je bereiken door te stoppen? Markeer enkele van uw redenen om te stoppen met roken.

Voordelen voor de gezondheid

___ Verminder mijn risico op longkanker, hartaandoeningen en chronische longaandoeningen
___ Minder rimpels en een gladdere huid
___ Verbeter mijn zintuigen van smaak en geur
___ Voor zwangere vrouwen: verminder het risico op een miskraam, doodgeboorte, vroeggeboorte of een arme baby

Persoonlijke voordelen

___ Voel dat ik mijn leven beter kan beheersen
___ Verbeter de geur van mijn haar, adem, kleding, huis en auto
___ Wittere tanden hebben
___ Bespaar tijd door geen pauzes te nemen om te roken, sigaretten te kopen of vuur te vragen

Gezinsuitkeringen

___ Verminder de luchtweginfecties van mijn kinderen
___ Geef het goede voorbeeld voor mijn kinderen
___ Verminder het kankerrisico van mijn familie

Economische voordelen

___ Red de honderden dollars per jaar die u zou uitgeven aan sigaretten
___ Bespaar geld op medische kosten
___ Bespaar op premies voor medische, auto- en levensverzekeringen

Roken beschadigt ook je portemonnee!

Sigaretten zijn duur en ze kosten steeds meer. Heeft u de hoeveelheid geld die u aan sigaretten besteedt elk jaar berekend? Hoeveel kost u gemiddeld voor een pakje sigaretten en hoeveel rookt u per dag? Op basis van uw antwoorden op deze vragen vult u deze formule in om erachter te komen hoeveel u uitgeeft: ($ _____ per pakket) × (_____ pakketten per dag) × (365 dagen) = $ _____ jaarlijkse kosten van roken Naast tabak zelf draagt ​​roken andere kosten: extra kosten voor het schoonmaken en vervangen van kleding en meubilair; medische kosten voor aan sigaretten gekoppelde ziekten en hogere premies voor medische-, auto- en levensverzekeringen.

De sigaren en de pijpen tellen ook

Het is ook gevaarlijk om sigaren en pijpen te roken, alsook om op tabak te kauwen en snuif te inhaleren (hoewel deze laatste geen rook produceren). Al deze producten bevatten nicotine, een uiterst verslavende stof die schadelijke effecten op het lichaam veroorzaakt. Stoppen met roken betekent alle producten met tabak opgeven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Chloorfeniramine drank of siroop

Sfincter disfunctie van Oddi

chloorfeniramine; Fenylefrine orale capsule of tablet, verlengde afgifte